Tento blog slouží jako atlas pro rozlišení motýlů, ptáků, brouků a rostlin. Pokud zde najdete nějaké nesrovnalosti, tak mi to napište do komentářů a já to opravím.Fotografie zde umístěné jsou pouze mé autorské.

15.01.21

Šoupálek dlouhoprstý

 Certhia familiaris

Šplhaví ptáci

Řád: Pěvci

Čeleď: Šoupálkovití

Znaky: Podle vzhledu je obtížně rozeznatelný od šoupálka krátkoprstého, nespolehlivějším rozlišovacím znakem je hlas. Obě pohlaví jsou zbarvena stejně. Má nenápadné zbarvení podobné kůře stromů a poměrně dlouhý ocas. Spodní strana těla je čistě bílá, břicho nanejvýš trochu do hněda. Na rozdíl od šoupálka krátkoprstého má výraznější bílé pásky na křídlech. 

Výskyt: Je to obyvatel hustých lesů střední Evropy a hnízdí zejména v jehličnatých a ve smíšených lesích, vyskytuje se i v lesích čistě smrkových. Nepatří k typickým ptákům parků a zahrad.

Bionomie:  Šplhá obratně po malých skocích svisle vzhůru po kmenech stromů. Živí se drobným hmyzem a pavouky, v zimě na krmítku nepohrdne ani tučným krmením  a otrubami. Hnízdo si staví z tenkých proutků, mechu a zvířecích chlupů, obvykle na kmenech stromů ve štěrbinách mezi kůrou nebo za jejími odchlípnutými kusy, ale též za okenicemi, v hromadách klestí nebo ve stozích dřeva.















































2 komentáře:

  1. Tak nyní jsem na rozpacích. Mám dojem, že jsem tento článek už komentovala. Zaujalo mne totiž že ten ptáček se drží na větvi hlavičkou dolů. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Maruško. Měla jsem tu fotku v článku " Zimní dopoledne" na hlavním blogu. Tam jsem ho neměla jako součást atlasu ptáků. Dávám jen ty, které jsem sama nafotila a vyhledávám si o nich veškeré údaje.

      Vymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.