Tento blog slouží jako atlas pro rozlišení motýlů, ptáků, brouků a rostlin. Pokud zde najdete nějaké nesrovnalosti, tak mi to napište do komentářů a já to opravím.Fotografie zde umístěné jsou pouze mé autorské.

07.11.20

Sýkora parukářka


 Parus cristatus

Řád:  Pěvci

Čeleď: sýkorovití

Znaky: Je menší než sýkora koňadra. Chocholku nedokáže sklopit dozadu. Obě pohlaví jsou zbarvena stejně.

Výskyt: Po celý rok se vyskytuje v jehličnatých lesích, vzácněji v jehličnatých ostrůvcích mezi listnatými stromy. V zahradách se objevuje pouze výjimečně, a to jen v těch, kde se v blízkosti nachází jehličnatý les. Ani na krmítku nebývá častým hostem.

Bionomie: V létě tvoří její potravu zejména drobný hmyz, jeho larvy a pavouci, v zimě pak semena především smrků a borovic. Potravu si obvykle hledá v hustých korunách stromů, převážně na jaře slétá kvůli ní i na zem a nechová se příliš plaše. Hnízdo si staví v dutinách, které sama hloubí do měkkého a ztrouchnivělého dřeva. Někteří ptáci hnízdí i v budkách.































4 komentáře:

  1. nádherná! u nás jsem ji neviděl....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Také jsem ji tu u nás objevila nedávno...

      Vymazat
  2. Konečně jsem našla blog dle svého gusta :-) Parukářkou jsem měla možnost vidět jen jednou a hodně letmo, ovšem, je nádherná. Mým oblíbencem je mlynařík a vlha pestrá

    OdpovědětVymazat
  3. Žasnu, moooc krásné *******************

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.