Tento blog slouží jako atlas pro rozlišení motýlů, ptáků, brouků a rostlin. Pokud zde najdete nějaké nesrovnalosti, tak mi to napište do komentářů a já to opravím.Fotografie zde umístěné jsou pouze mé autorské.

03.09.21

Otakárek ovocný

Otakárek ovocný je motýl z čeledi otakárkovitých. Obývá teplé oblasti, hlavně jižní svahy pokryté křovinami. V České republice je  vzácnější než příbuzný otakárek fenyklový. Hojnější je v jižní Evropě, například v Řecku, Chorvatsku, Španělsku, Portugalsku, kde se vyskytuje odlišná forma ve dvou generacích ročně.




















6 komentářů:

  1. Krásný motýl! Moc Tě zdravím, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Je krásný. Nafotila jsem ho ze všech stran. Děkuji Leni.

    OdpovědětVymazat
  3. Jaruš, nádhera, obdivuji, jak to fotíš. Ovšem takového motýla ani neznám, u nás není asi pro ně příhodné prostředí. Tak se podívám u Tebe. Díky a focení otakárků zdar! ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Já jsem ho v Děčíně viděla prvně v životě, ale znala jsem ho už od jiných blogerek z Jižní Moravy, kde prý se vyskytuje častěji. Jinak je to vzácný druh a chráněný. Měj se moc hezky

      Vymazat
  4. Krásné fotky. Otakárek se v našich končinách snad ani nevyskytuje. Neviděla jsem ho.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.