Tento blog slouží jako atlas pro rozlišení motýlů, ptáků, brouků a rostlin. Pokud zde najdete nějaké nesrovnalosti, tak mi to napište do komentářů a já to opravím.Fotografie zde umístěné jsou pouze mé autorské.

01.06.22

Ťuhýk obecný

 Zvláštní ptáci

Řád: Pěvci

Čeleď: Ťuhýkovití 

Znaky: Ťuhýk obecný je většíé než vrabec, má poměrně dlouhý ocas. Mladí ptáci jsou zbarvení jako samice, ale na hřbetě mají výrazné příčné proužky.

Výskyt: Letní host, hnízdí v otevřených krajinách porostlých keři, především trnitými, a také kolem keřů na lesních mýtinách. Zimuje ve východní a v jižní Africe. 

Bionomie:  Potravu ťuhýka obecného tvoří především větší hmyz ( Brtouci, kobylky, saranče, cvrčci), dále drobní savci a výjimečně také mláďata ptáků. Větší kořist napichuje ťuhýk obecný na trny keřů, na kterých sedává. Hnízdo staví ve větvích, především trnitých. Mláďata bývají po vylétnutí poměrně dlouho doprovázena rodiči. 















9 komentářů:

  1. Lezarts

    Zrovna dnes, jsem ho zahlédla u nás na návsi. Jen jsem nevěděla co je to za druh, díky za poučení! Hned se mi bude lépe usínat 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko oni jsou poměrně vzácní. Já jsem ho viděla podruhé na stejném místě, jen loni mi kdosi vyvracel, že u nás určitě nejsou...tak jsem potvrdila, že jsou...Děkuji za komentář a přeji příjemné dny ve zdraví.

      Vymazat
  2. Tak toho jsem ještě neviděla.Hezky jsi fotila Jaruško.

    OdpovědětVymazat
  3. Paráda. Pěkný ptáček. Já bych si ho spletla s nějakou sýkorkou.

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. Maruško, toho jsem viděla takto v přírodě poprvé. Je docela štěstí na něj natrefit. Děkuji za komentář a přeji Ti krásný den.-

      Vymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.