Tento blog slouží jako atlas pro rozlišení motýlů, ptáků, brouků a rostlin. Pokud zde najdete nějaké nesrovnalosti, tak mi to napište do komentářů a já to opravím.Fotografie zde umístěné jsou pouze mé autorské.

18.09.22

Před okny už je veselo.

  Venku se ochlazuje. Na parapetu mám misku, kam sypu zrníčka, která vyházejí andulky a občas se u misky objevovaly sýkorky. V posledních dnech se však ochladilo a začala sem přilétat celá hejna ptáčků, jako by už cítili, že podzim je tu a na zimu je potřeba načerpat sílu. Začala jsem tedy ptáčky fotit.



Na dubu usedlo hejno asi deseti zvonků zelených a po chvíli byla miska prázdná.
To je znamení, že bude potřeba připravit krmítko a koupit slunečnici na zimu.


Dění  u misky pozoroval i holub hřivnáč
Objevil se tu i budníček větší


Z listí dubu vykukuje pěnice černohlavá
Budníček lesní

Budníček menší - je více zbarvený do žluta.



Ve větvích jsem objevila i mládě pěnice černohlavé, zřejmě z poslední snůšky.

Dospělá pěnice černohlavá na mládě ještě dohlíží


Také mladý sameček pěnkavy obecné se  mi ukázal





11 komentářů:

  1. Jaruško, zdravím. Také už k nám začínají létat. Ty je umíš nádherně vyfotit ! Přeju hezký nový týden, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni já mám totiž celé léto na parapetu misku, kam sypu zrníčka, co vyházejí andulky ze svého krmítka. Občas přiletěla sýkorka a něco si z toho vybrala. Jen poslední týden se tu najednou objevilo těch ptáčků plno. Začala jsem je pozorovat a nedalo mi to, tak i fotit.

      Vymazat
  2. Opět krásné fotky. Jen jestli ty ptáčky nerozmazluješ a nesypeš jim moc brzo. 😀 Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, zatím slunečnici ještě nemám, ale zrníčka od andulek tam dávám celé léto a občas to vyzobaly sýkorky. Je mi totiž líto to , co andulky vyházejí sypat do koše, když to ještě poslouží za potravu jiným, méně rozmazleným, ptáčkům. Děkuji Ti a měj se moc pěkně.

      Vymazat
  3. Zase jsem se moc ráda na tvé fotky podívala. Potěšilo :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  4. U vás je to, Járo, a to se opakuji, jako na letišti ... ale ne každému se podaří to nafotit.
    Radost pohledět. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.