Tento blog slouží jako atlas pro rozlišení motýlů, ptáků, brouků a rostlin. Pokud zde najdete nějaké nesrovnalosti, tak mi to napište do komentářů a já to opravím.Fotografie zde umístěné jsou pouze mé autorské.

02.02.21

Králíček obecný

 Regulus regulus

Řád: Pěvci

Čeleď: Pěnicovití

Vzhled: Jedná se o drobného ptáčka. Má krátké tělo, úzký žlutý až oranžový proužek na temeni, světlé líce, nápadně velké a tmavé oči.

Znaky:  Nejmenší evropský pták. Samec má na temeni podélný černě ohraničený žlutooranžový proužek, samice má pouze proužek žlutý. Žlutá barva někdy téměř není vidět. Mladí ptáci mají hlavu šedou, bez jakékoliv žluté barvy.

Výskyt: Celoročně hojný pták v jehličnatých a ve smíšených lesích. v zimě se objevuje i v zahradách a živých plotech, část z nich tvoří zimní hosté ze severních populací.

Bionomie: Velmi čilý a obratný pták, který se ukrývá většinou v korunách stromů. není příliš plachý. při lovu drobného hmyzu a pavouků často poletuje třepetavým letem před větvemi. většinou jej zahlédneme jen na krátký okamžik. Hnízdo bývá kulovité, nahoru otevřené, sestává se z mechů, lišejníků a pavučin a bývá vystlané drobnými pírky.













2 komentáře:

  1. Jaru jsi šikulka, bezva fotečky a zase jsem se něco přiučila, moc děkuji ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruško, to jsou tak nádherné fotky. Nemohu se vynadívat. Takového ptáčka jsem ještě neviděla. Máš opravdu skvělé místo na pozorování ptáčků. Já špatně vidím a na stromy to mám dleko. Ráda se u tebe potěším.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.