Tento blog slouží jako atlas pro rozlišení motýlů, ptáků, brouků a rostlin. Pokud zde najdete nějaké nesrovnalosti, tak mi to napište do komentářů a já to opravím.Fotografie zde umístěné jsou pouze mé autorské.

08.09.23

Dlouhozobka svízelová


(Macroglossum stellatarum

Tento motýl patří mezi lišajovité. Patří v České republice k poměrně hojným druhům, ale směrem na západ  střední Evropy je pak vzácnější. Na rozdíl od většiny ostatních nočních motýlů létá dlouhozobka svízelová i přes den, za poledního slunce a také v noci, podobně jako ostatní dlouhozobky.



























 

16 komentářů:

  1. Jaruško, tak tyhle tvory docela znám, ale ne jejich název, poprvé jsem je viděla ( asi to byly ony) v Bretani a nejspíš dovedou opylovat květy, které mají úzké a hluboké trubičky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko to je takový zvláštní motýl, patří mezi noční a při tom létá i ve dne...Děkuji za komentář a přeji ti hezký den.

      Vymazat
  2. Dlouhozobku jsem viděla a fotila jen jedinkrát a moc se mi nepovedla. Ty prostě umíš. Nádherné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško ona se špatně fotí, protože se nezastaví...Hodně fotek je tak rozmazaných...a putují do koše. Děkuji Ti a přeji krásné dny.

      Vymazat
  3. Lezarts
    Takový český “ kolibřík”:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jaruško moc se mi líbí záběry motýlka v letu ! Motýlí keře jsou úžasné, raduju se z nich každý den. Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. Jaruško, moc překrásné fotečky tu máš a děkuji za návštěvu na mém blogu a taky psaníčko.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky - zvláštní denní můra :)

    OdpovědětVymazat
  7. Líbí se mi, že na druhé fotce jsou jí dobře vidět tykadélka. :D Já mám dlouhozobky fakt rád, moje matka je vždycky připodobňovala ke kolibříkům. :D Máte tu opravdu hezké fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, jsou to takoví miniaturní kolibříci mezi motýly. Moc děkuji za komentář a přeji krásné dny.

      Vymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.