Tento blog slouží jako atlas pro rozlišení motýlů, ptáků, brouků a rostlin. Pokud zde najdete nějaké nesrovnalosti, tak mi to napište do komentářů a já to opravím.Fotografie zde umístěné jsou pouze mé autorské.

10.10.23

Sýkora parukářka

 Přišly podzimní dny a já jsem začala s přikrmováním ptáčků před zimním obdobím. Pravidelně přilétají ke krmítku sýkory koňadry, sýkory modřinky, hýlové obecní, vrabci polní a teď se tu objevila opět moje oblíbená sýkora parukářka. Objevila se tu poprvé loni a letos sem vrátila. Je to taková moje malá královnička. 



Staré dřevěné krmítko jsem zrušila, protože se špatně udržovalo a navíc po dosypaném zrní mnozí ptáci skákali, mohli jej zaneřádit trusem a šířit tak různé nemoci. Toto plastové se plní krmítko komínkem a ven padá zrní jen na bocích, kde ptáci zrní uzobávají a padá jim dolů další. Tím chráníme ptáčky před nákazami.
Krmítko je omyvatelné a tak před dalším naplněním jej pohodlně umyji teplou vodou a vydezinfikuji Arpalitem, který používám pro čištění a ochranu ochranu 
ptačí klece pro andulky. Krmítko lze dát na okenní parapet i zavěsit na strom. 





13 komentářů:

  1. Lezarts
    Je to fešanda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je a já se nani vždycky ráno těším, až přiletí na krmítko.

      Vymazat
  2. Jaruško ta je moc krásná ! Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji. Ano je krásná. už ji tady pozoruji druhým rokem.

      Vymazat
  3. Milá Járo, to je originální! U nás se objevují zatím na balkoně jen sýkorky a vrabci a pročesávají mi truhlíky s muškáty, krmit je začnu, až spadne teplota k nule.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko já už přikrmuji asi měsíc, aby před zimou nabrali tuk, který budou v zimě potřebovat. Celé léto dávám jen vodu a občas zbytky zrní od andulek, protože je mi líto to vyhodit, když andulky s tím šeredí a venkovní ptáčci si to rádi dají...

      Vymazat
  4. Zdravím, určitě jsem si tu krasavici prohlížela už dřív, nevím, proč jsem nekomentovaly nebo se koment ztratil. Je to opravdu moc pěkný ptáček a tvoje fotky nemají konkurenci.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jaruško, tak to jsou zas překrásné fotečky.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.