Tento blog slouží jako atlas pro rozlišení motýlů, ptáků, brouků a rostlin. Pokud zde najdete nějaké nesrovnalosti, tak mi to napište do komentářů a já to opravím.Fotografie zde umístěné jsou pouze mé autorské.

17.04.23

Pěnkava jikavec.

 Máme tu jaro a vrátily se k nám pěnkavy obecné i pěnkavy jikavec. Pěnkavu jikavec ráno poznám už podle jejího vrzavého, ( jíkavého) zpěvu.. Máme před okny keře  i poměrně husté stromy a tak už pomalu hledají místo na hnízdění. Navíc tu mají jistotu přísunu krmení, protože pod stromy sypu zbytky kvalitního krmení s vitamíny od našich andulek a pěnkavy sbírají semena hlavně na zemi. Na krmítko přiletí jen výjimečně.

Sameček je výrazněji zbarvený a má hlavičku téměř černou.









Samička je méně nápadná, ale přesto nádherná


























Sešly se tu dvě samičky, které hledaly místo pro hnízdění...




































Pěnkava jikavec je jeden z našich nejkrásněji zbarvených pěvců.


6 komentářů:

  1. Jaruško, nádherné, kouzelné fotky. Prohlížím si je už chvíli a nevím proč, mám prostě radost v srdci. Tahle podívaná zahřeje. Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško já jsem se nemohla odtrhnout od okna. Proto je těch fotek tolik. nechtělo se mi žádnou smazat. Moc děkuji za komentář.

      Vymazat

Děkuji za komentáře i návštěvu blogu.